Ekstranet
Kontakt w sprawie legitymacji i ekstranetu
Szanowni Państwo – Radcowie i Aplikanci radcowscy!
W związku z wprowadzeniem programu obsługującego ewidencję członków samorządu informujemy o Ekstranecie Radców i Aplikantów. Po zalogowaniu się do indywidualnego konta możliwe jest monitorowanie i wprowadzanie zmian danych osobowych, sprawdzenie stanu punktów szkoleniowych czy zapoznanie się z ogłoszeniami.
Przypominamy także, że obecnie wniosek o wydanie legitymacji radcy prawnego i aplikanta radcowskiego składają Państwo tylko i wyłącznie samodzielnie, poprzez wspomniane konto w Ekstranecie.
Poniżej zamieszczone zostały niezbędne informacje dotyczące logowania.
Instrukcja logowania do Ekstranetu:
EKSTRANET DLA RADCÓW PRAWNYCH DOSTĘPNY JEST POD ADRESEM:
https://radcy.kirp.pl/index/index/wybor_izby/bydgoszcz
LOGIN Radcy to: jego numer wpisu (np. Bd-1000). Przypominamy jednocześnie, że dla radców wpisanych po marcu 2013 r numer wpisu zaczyna się od BD-. Dla radców z rejonu pilskiego login zaczyna się od
Bd P-. Login powinien zostać wpisany BEZ spacji między określnikiem Izby, a cyframi.
HASŁO Radcy to: 3 pierwsze litery nazwiska (małe litery, bez polskich znaków) oraz 3 pierwsze litery imienia (małe litery, bez polskich znaków) i 3 ostatnie cyfry numeru PESEL.
Informacje dotyczące sposobu logowanie dodatkowo umieszczone są na stronie ekstranetu pod formularzem logowania. Po zalogowaniu do ekstranetu, korzystając z domyślnego hasła, radca jest zobowiązany do zmiany hasła, inaczej nie będzie miał dostępu do zasobów ekstranetu.
EKSTRANET DLA APLIKANTÓW DOSTĘPNY POD ADRESEM:
https://aplikanci.kirp.pl/index/index/wybor_izby/bydgoszcz
LOGIN Aplikanta to: jego numer PESEL
HASŁO Aplikanta to: 3 pierwsze litery nazwiska (małe litery, bez polskich znaków) oraz 3 pierwsze litery imienia (małe litery, bez polskich znaków) i 3 ostatnie cyfry numeru PESEL.
Informacje dotyczące sposobu logowanie dodatkowo umieszczone są na stronie ekstranetu pod formularzem logowania. Po zalogowaniu do ekstranetu, korzystając z domyślnego hasła, aplikant jest zobowiązany do zmiany hasła, inaczej nie będzie miał dostępu do zasobów ekstranetu.
Instrukcja zamawiania legitymacji radcy prawnego/aplikanta przez Ekstranet:
- Zalogować się do Ekstranetu radców/aplikantów.
- Na pulpicie głównym kliknąć przycisk LEGITYMACJE – otworzy się formularz z danymi osobowymi.
- Proszę sprawdzić poprawność danych. Pola wypełnione zostały automatycznie danymi pobranymi z bazy.
- Brakujące pola, oznaczone na czerwono, należy uzupełnić. W tym celu proszę wcisnąć przycisk UZUPEŁNIJ DANE, który znajduje się pod formularzem. Otworzy się zakładka DANE ZGŁOSZENIOWE. Dodatkowe dane uzupełnione przez tę zakładkę będą wymagały akceptacji ze strony Izby.
- Do wyrobienia legitymacji wymagane jest zdjęcie (patrz: Instrukcja zamieszczania zdjęcia).
- Po zaakceptowaniu przez Izbę wszystkich aktualizowanych danych będą one widoczne w zakładce DANE ZGŁOSZENIOWE.
- Formularz wniosku o wyrobienie legitymacji będzie aktywny.
- Dane są uzupełnione, istnieje opcja zaznaczenia chęci wydrukowania drugiego imienia (nie jest to konieczne).
- Radców prawnych obowiązuje jeden typ legitymacji – z mikroprocesorem bezstykowym (standard, koszt: 32,00 zł brutto) – w pamięci mikroprocesora zostaną zapisane dane posiadacza.
- Aplikantów obowiązuje jeden typ legitymacji, którego koszt wynosi 27,00 zł brutto (w formularzu nie pojawi się żadna opcja wyboru).
- Następnie należy wskazać opcję uzasadniającą wydanie legitymacji, np. Wpis na listę radców prawnych/aplikantów radcowskich (pierwsza legitymacja) czy utrata ważności legitymacji.
- Następnie należy wcisnąć przycisk WYŚLIJ WNIOSEK O WYDANIE LEGITYMACJI. Po tej czynności wniosek zostanie przesłany do zaakceptowania.
- Formularz wniosku stanie się nieaktywny. Wyświetlony zostanie komunikat WNIOSEK ZOSTAŁ WYSŁANY.
- Na dole ekranu pojawi się tabela z informacją o statusie wniosku. Po przekazaniu legitymacji z wytwórni, status zmieni się na „Do odbioru”.
Instrukcja zamieszczania zdjęcia:
- W celu dodania zdjęcia należy kliknąć przycisk DODAJ/ZMIEŃ ZDJĘCIE – otworzy się okno dodawania zdjęcia.
- Należy kliknąć przycisk PRZEGLĄDAJ i następnie, z listy plików, wskazać plik ze zdjęciem i zatwierdzić przyciskiem OTWÓRZ.
- Następnie należy wybrać przycisk WCZYTAJ. Zdjęcie zostanie załadowane.
- W przypadku, gdy po wczytaniu nie widać zdjęcia w całości, należy w prawym dolnym rogu okna, w którym wyświetliło się zdjęcie, znaleźć oznaczenie skali obrazu – domyślnie będzie to 100%. Należy zmniejszyć skalę do takiej, przy której będzie widoczne całe zdjęcie, a także napis: KADRUJ OBRAZ, a następnie ZAPISZ.
- Proszę zwrócić uwagę czy zdjęcie jest odpowiednio wykadrowane. Żółta ramka dookoła niego służy do ustawienia właściwego wyświetlania zdjęcia.
- Po ustawieniu zdjęcia, należy kliknąć przycisk KADRUJ OBRAZ i następnie ZAPISZ.
- Po wykonaniu tych operacji zdjęcie zostanie przesłane do akceptacji. W zakładce zmiany danych pojawi się komunikat ZDJĘCIE ZOSTAŁO PRZESŁANE DO AKCEPTACJI.
UWAGA! W celu uniknięcia problemów z załączanym zdjęciem, musi ono posiadać następujące parametry:
Wymagany format: jpg, jpeg,
Format: 3:4,
Minimalna rozdzielczość: 480×640 px,
Maksymalna rozdzielczość: 1200×1800 px (preferowana niższa),
Minimalny rozmiar: 100 KB,
Maksymalny rozmiar: 2 MB (preferowany mniejszy),
Charakter zdjęcia: legitymacyjny/dowodowy/paszportowy – zdjęcie ma obejmować front twarzy lub lewy półprofil; tło powinno być jasne i jednorodne.
WAŻNE! Odpowiedzialność za przekazania prawidłowego zdjęcia ponosi radca prawny i aplikant radcowski!
* Instrukcje składania wniosków i zamieszczania zdjęć opracowane na podstawie: Jurkiewicz Magdalena, Procedury zamawiania legitymacji radcy prawnego, prawnika zagranicznego i aplikanta